Jeg kan simpelthen ikke nå at lave alle de opgaver, jeg skal i løbet af dagen. Arbejdsdagen er for kort, eller også så er jeg bare ikke skabt til at være receptionist her i virksomheden. Jeg har ikke ro til at koncentrere mig om at opdatere vagtplanerne og lave de opdateringer, som ledelsen har brug for. Telefonen ringer hele tiden, og den er jeg nødt til at tage. Det er hændt et par gange, at jeg har haft en rasende kunde i røret, som skældte mig ud, fordi han eller hun måtte vente i tre minutter, før jeg kunne svare ham.
Min chef fik besked
Min chef har fået at vide af en af de ansatte inde i produktionsafdelingen, at jeg har været grædefærdig flere gange. Jeg er træt, og det er ikke rart altid at have dårlig samvittighed, over at jeg ikke har afleveret det. jeg skulle til tiden. Tiden til at tænke sig om er der bare ikke.
Men så her, i går kom min chef ned til mig. Han fortalte mig, at de fra i går har aftalt med et firma, at de overtager telefonpasning og receptionsservice for firmaet i nogle timer hver dag. Så kan jeg få tid til at koncentrere mig om nogle af de andre opgaver, som jeg skal.
God løsning
Han havde aftalt med firmaet, at de sender en repræsentant herover i eftermiddag, kl. 14:00, som vil vise mig, hvordan jeg slår telefonsystemet over til dem. Så kan jeg bruge tiden fra kl. 14:00 til kl. 17:00 til de andre opgaver. Jeg blev virkeligt overrasket. Egentlig troede jeg, at han ville irettesætte mig og minde mig om, at jeg stadigvæk ikke har afleveret den opdatering af medarbejdernes tidsforbrug for sidste uge. Nu er kl. så 14:00, og jeg har lige slået telefonen over til firmaet, som nu vil overtage telefonopkaldene indtil kl. 17:00. Rart at få tid til at opdatere tidsskemaerne.